خانه >>> کارشناسی ارشد >>> نتایج اولیه آزمون ارشد۹۶

نتایج اولیه آزمون ارشد۹۶

رقابت داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۶ آغاز شد

نتایج اولیه آزمون ارشد۹۶

دکتر توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده آزمون داوطلبان ۱۱ کدرشته شامل: ۱۱۵۶ (آماد)، ۱۱۳۴ (مجموعه حسابداری)، ۱۱۳۳ (مجموعه روانشناسی)، ۱۱۲۴ (مجموعه زبان آلمانی)، ۱۱۲۲ (مجموعه زبان روسی)، ۱۱۱۷ (مجموعه علوم تربیتی)، ۱۱۴۲ (مجموعه مدیریت)، ۱۲۵۱ (مجموعه مهندسی برق)، ۱۲۶۷ (مجموعه مهندسی مکانیک)، ۱۱۵۷ (مدیریت بحران)، ۱۱۴۳ (مشاوره) در حوزه های امتحانی مربوط برای تعداد ۳۶۲ هزار و ۸۳۵ داوطلب که ۱۷۹ هزار و ۷۶۸ نفر زن و ۱۸۳ هزار و ۶۷ نفر مرد هستند، در صبح پنجشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۹۶ برگزار می‌شود.

کانال پل ارشد

https://t.me/masters_pol

اخرین اخبار کارشناسی ارشد

توکلی یادآور شد: در بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۷ اردیبهشت نیز آزمون ۶۳ کدرشته امتحانی (کدرشته های امتحانی شناور) برای ۱۳۷ هزار و ۴۰۹ داوطلب که از این تعداد ۶۳ هزار و ۸۶۶ نفر زن و ۷۳ هزار و ۵۴۳ نفر مرد هستند، برگزار خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: صبح فردا جمعه نیز رقابت ۳۲۹ هزار و ۵۵۴ داوطلب در ۲۲ کدرشته امتحانی برگزار می‌شود که از این تعداد ۱۴۲هزار و ۹۴۹ نفر مرد و ۱۸۶ هزار و ۶۵۰ نفر مرد هستند.

دکتر توکلی ادامه داد: عصر فردا(جمعه ۸ اردیبهشت ماه) نیز ۱۲۰ هزار و ۳۶۴ داوطلب در ۳۶ کدرشته امتحانی به رقابت می‌پردازند که از این تعداد شرکت کننده ۷۵هزار و ۹۸۲ نفر زن و ۴۴ هزار و ۳۸۲ داوطلب مرد خواهند بود.

حتما بخوانید:  جزئیات آماری آزمون کارشناسی ارشد ۹۶

به گزارش ایسنا، آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۶ دانشگاه و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب در حالی امروز و فردا ( ۷ و ۸ اردیبهشت) در ۶۸ شهرستان کشور برگزار می شود که آمار داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در این آزمون نسبت به سال گذشته تعداد ۱۱۷ هزار و ۲۷۲ نفر و یا به عبارت دیگر ۱۳٫۳۵ درصد بیشتر شده است. به طوری که سال گذشته ۷۶۱ هزار و ۱۱۶ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ثبت‌نام کردند.

کانال پل ارشد

https://t.me/masters_pol

کارشناسی ارشد

بر اساس آمارهای گزارش شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور،‌ از تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب ثبت‌نام‌کننده در آزمون کارشناسی ارشد ۹۶  تعداد ۴۳۰ هزار و ۶۶ نفر زن و ۴۴۸ هزار و ۳۲۲ نفر مرد هستند. همچنین از این تعداد داوطلب ثبت‌نام‌کننده تعداد ۵۳۳ هزار و ۵۵۱ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۴۵ هزار و ۲۲۸ داوطلب در گروه علوم پایه، ۲۰۰ هزار و ۱۹۴ داوطلب در گروه فنی مهندسی، ۲۷ هزار و ۹۱۵ داوطلب در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۶۹ هزار و ۳۴۳ داوطلب در گروه هنر و تعداد ۲ هزار و ۱۵۷ داوطلب در گروه دامپزشکی ثبت‌نام کرده‌اند.

همچنین از تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب ثبت‌نام‌کننده در آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ تعداد ۷۱ هزار و ۷۷۴ داوطلب علاوه بر انتخاب کدرشته‌امتحانی اول علاقه‌مندی خود را نسبت به انتخاب کدرشته‌امتحانی دوم نیز اعلام کردند.

کانال پل کنکوری ارشد دکترا
مطالب مرتبط:
کانال تلگرامی پل ارشد

4 دیدگاه

  1. سلام.خسته نباشید
    نتایج ارشد کی اعلام میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس