خانه >>> کارشناسی ارشد >>> جامع پذیرش ارشد بدون آزمون در دانشگاه آزاد

جامع پذیرش ارشد بدون آزمون در دانشگاه آزاد

 ارشد بدون آزمون… آیین‌نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعدادهای برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر در رشته های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از سوی رئیس این دانشگاه ابلاغ شد.

به گزارش سایت پل ارشد، بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی «آیین‌نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعدادهای برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر در رشته های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ابلاغ کرد.

ابلاغ آیین‌نامه جامع پذیرش ارشد بدون آزمون استعدادهای برتر در دانشگاه آزادابلاغ آیین‌نامه جامع پذیرش ارشد بدون آزمون استعدادهای برتر در دانشگاه آزاد
جامع پذیرش ارشد بدون آزمون در دانشگاه آزاد

در این بخشنامه آمده است: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نخبه پروری و فراهم آوردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای کار و تلاش نخبگان و توجه معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب درخصوص حمایت از جوانان مستعد و کارآمد به عنوان محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی و در راستای تحقق سند دانشگاه آزاد اسلامی، «آیین نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعدادهای برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر در رشته های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی» ابلاغ می شود.

در بخش دیگری از این بخشنامه آمده است: با عنایت به اینکه ایجاد بستر لازم برای حمایت و هدایت از پژوهشگران جوان و نخبگان، از اولویت های راهبردی این دانشگاه است، امید است مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای صحیح، دقیق و بهنگام این آیین‌نامه همکاری های لازم را انجام دهند.

گفتنی است در هفتاد و دومین جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد برای ایجاد وحدت رویه در پذیرش استعدادهای برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز در دانشگاه آزاد اسلامی، تمامی آیین نامه و دستورالعمل های مربوط به پذیرش بدون آزمون استعدادهای برتر برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر، با توجه به آخرین مصوبات شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد اسلامی و اساسنامه و آیین نامه های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان تجمیع شوند.

حتما بخوانید:  کارنامه رتبه هشت جغرافیای سیاسی ۹۶ (مجموعه علوم جغرافیایی)

در «آیین نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعدادهای برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر در رشته های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی»، شرایط پذیرش بدون آزمون ورودی برای تحصیل در دوره های بالاتر (دوره های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، دوره کارشناسی ارشد و دوره دکتری تخصصی) اعلام شده است.

فرآیند ثبت نام و پذیرش فارغ التحصیلان ممتاز برعهده مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه خواهد بود. پرونده استعدادهای برتر متقاضی استفاده از تسهیلات این آیین نامه، توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان تشکیل و پس از راستی آزمایی و امتیازدهی پرونده های حائز شرایط در شورای هدایت مطرح خواهد شد. مصوبات شورای هدایت درخصوص پذیرش متقاضیان و یا انجام مصاحبه علمی به مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی ابلاغ خواهد شد تا نسبت به انجام فرآیند مصاحبه، صدور سند پذیرش و معرفینامه به واحد دانشگاهی اقدام شود.

این آیین نامه که به تأیید شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد اسلامی رسیده، از نیمسال تحصیلی دوم ۱۳۹۹-۱۴۰۰ برای پذیرش لازم الاجراست.

منبع:مستر تست

ماورا بورس

کانال پل کنکوری ارشد دکترا
مطالب مرتبط:
کانال تلگرامی پل ارشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس