خانه >>> کارشناسی ارشد >>> اطلاعيه سازمان سنجش در خصوص انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۶

اطلاعيه سازمان سنجش در خصوص انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۶

 اطلاعيه سازمان سنجش در خصوص انتخاب رشته کارشناسی ارشد 96

اطلاعيه سازمان سنجش در خصوص انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۶

آن دسته از داوطلباني كه بر اساس مفاد كارنامه مذكور مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي در اين آزمون شده‌اند، لازم است براساس مفاد اين اطلاعيه نسبت به دريافتدفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (شماره ۲) و همچنين تكميل فرم انتخاب رشته‌هاي اينترنتي خود در موعد مقرر به ترتيب زير اقدام نمايند.

۱- دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (شماره ۲) اين آزمون كه شامل شرايط، ضوابط و ظرفيت پذيرش رشته‌ها مي‌باشد، از روز پنجشنبه مورخ ۹۶/۳/۱۱ در پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان قابل دريافت بوده است.

۲- به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي توصيه مي‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقيق دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (دفترچه شماره ۲) اقدام نموده و كدرشته محل‌هاي مورد نظر خود را استخراج و به ترتيب علاقه مرتب نموده و پس از آن در فرم پيش‌نويس (نمونه‌اي كه به همين منظور در دفترچه راهنماي شماره ۲ قرار دارد) درج نمايند و پس از اطمينان از صحت رشته محل‌هاي انتخابي خود، از روز يكشنبه ۹۶/۳/۲۱ لغايت ساعت ۲۴:۰۰ روز پنج‌شنبه ۹۶/۳/۲۵، براي انتخاب رشته با وارد كردن اطلاعات كارت اعتباري، شماره شناسنامه و يا كد رهگيري كه در پايان ثبت‌نام اوليه توسط سيستم به داوطلب داده شده است (درج اين اطلاعات براي ورود به برنامه انتخاب رشته اينترنتي ضروري مي‌باشد) نسبت به ثبت كد رشته محلهاي انتخابي و تكميل فرم مذكور اقدام نمايند. بديهي است پس از تأئيد نهايي رشته‌هاي انتخابي توسط داوطلب، رسيد ۱۵ رقمي توسط سيستم در اختيار داوطلب قرار داده خواهد شد، در غير اين صورت انتخاب رشته آنان تكميل نگرديده است.

۳ـ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قبل از اقدام به تكميل فرم انتخاب رشته بندهاي ذيل را مشاهده مي‌نمايند كه در صورت علامتگذاري در يكي از اين موارد به آنها اجازه انتخاب رشته داده مي‌شود. بديهي است هر زمان‌ مشخص‌ شود كه‌ داوطلب‌ حقايقي را عمداً يا سهواً كتمان‌ نموده‌، در هر مرحله ‌(پذيرفته‌شدن‌، حين‌ تحصيل‌ ‌و …) كه باشد، از اين آزمون‌ و آزمون‌ سال‌ بعد محروم‌ خواهد شد و حق هرگونه اعتراضي از وي سلب مي‌گردد.

۱-۳- اطلاعات فوق (معدل كارداني و كارشناسي، رشته و محل تحصيل دوره كارشناسي و تاريخ فارغ التحصيلي) مورد تأييد مي‌باشد. □

۲-۳- اطلاعات فوق (معدل كارداني و كارشناسي، رشته و محل تحصيل دوره كارشناسي و تاريخ فارغ التحصيلي) مورد تأييد نبوده و داراي مغايرت است. □

۳-۳- حداكثر تا تاريخ ۹۶/۶/۳۱ در مقطع كارشناسي فارغ‌التحصيلي خواهم شد □ فارغ‌التحصيل نخواهم شد □

حتما بخوانید:  پرسشنامه ارزيابي محل برگزاري آزمون کارشناسی ارشد ۱۳۹۶

تذکرات مربوط به بند ۳ فوق:

۱-در صورتي كه داوطلبان بند دوم را علامتگذاري نمايند به آنها اجازه اصلاح و ويرايش معدل، دانشگاه محل تحصيل و تاريخ فراغت از تحصيل داده خواهد شد و پس از ويرايش اين موارد و تأييد آنها، اجازه انتخاب رشته به آنان داده مي شود.

۲- داوطلباني كه در رديف پذيرفته شدگان نهايي قرار بگيرند و به هنگام ثبت‌نام در موسسه محل قبولي، داراي مغايرت معدل باشند با توجه به مصوبات و دستورالعمل‌هاي مربوط ابتدا از آنان ثبت‌نام مشروط بعمل خواهد آمد. و پس از بررسی وضع علمی چنانچه نمره قبولی را دارا نباشند قبولی آنان لغو خواهد شد. پس لازم است داوطلبان معدل خود را براساس مفاد بند «تذكرات خيلي مهم در رابطه با معدل» مندرج در صفحه ۲ دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (شماره ۲) اين آزمون مورد بررسي قرار دهند تا بين معدل اعلام شده به اين سازمان و معدلي كه به هنگام قبولي ارائه خواهند نمود، مغايرتي نداشته باشند.

۳-چنانچه در رديف پذيرفته‌شدگان اين آزمون قرار بگيريد، و تا تاريخ ۹۶/۶/۳۱ موفق به دريافت مدرك كارشناسي خود نگرديد قبولي شما باطل خواهد شد لذا چنانچه به دلایلی احتمال فارغ التحصیلی خود را تا تاریخ فوق نمی‌دهید لازم است حداکثر تا تاریخ ۹۶/۵/۱۵ شخصاً با همراه داشتن اصل شناسنامه و یا کارت شناسایی عکسدار معتبر به سازمان سنجش مراجعه و نسبت به تکمیل فرم انصراف از گزینش در آزمون سال ۹۶ اقدام و رسید دریافت دارید و یا با ارسال درخواست کتبی (اثر انگشت و امضاء داوطلب در ذیل درخواست الزامی است) به همراه تصویر شناسنامه و یا کارت ملی موضوع عدم فارغ التحصیلی خود را از طریق‌ پست سفارشی به آدرس: تهران، صندوق پستی ۱۳۶۵-۱۵۸۷۵ به اداره ثبت نام – واحد تحصیلات تکمیلی این سازمان به نحوی ارسال نمایید که تا تاریخ مذکور( ۹۶/۵/۱۵) واصل شود، تا از گزینش حذف گردید. بدیهی است به درخواست هایی که بعد از تاریخ تعیین شده به این سازمان واصل شود ترتیب اثرداده نخواهد شد و کلیه تبعات آن متوجه شخص داوطلب خواهد بود. لازم به تاكيد است داوطلبانی که در دوره روزانه در آزمون سال ۹۶۶ پذیرفته شوندحق شركت در آزمون سال ۹۷ را نخواهند داشت.

۴- به اطلاع داوطلبان كدرشته امتحانی ۱۱۵۲ (مجموعه مدرسی معارف اسلامی) كه با توجه به مفاد كارنامه نتايج اوليه اين آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، مي‌رساند از آنجائيكه شرط ورود داوطلبان متقاضي در كدرشته امتحاني مذكور به دانشگاه علاوه بر كسب نمره علمي لازم، احراز  شرايط عمومي رشته مدرسي معارف اسلامي و نتيجه مصاحبه‌ معاونت امور دفاتر، اساتيد و مبلغان نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها مي‌باشد، لذا اين دسته از داوطلبان لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط فوق و همچنين شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام و شركت در آزمون مذکور (دفترچه شماره ۱۱)، حداكثر يك هفته پس از اعلام نتايج اوليه، براي طي مراحل پذيرش به پايگاه اطلاع‌رساني معاونت امور دفاتر، اساتيد و مبلغان به نشاني: www.asatid.org مراجعه و ضمن ثبت نام در اين سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوي معاونت مذكور باشند. بديهي است عدم ثبت نام در اين سامانه به منزله انصراف از تحصيل در اين رشته تلقي مي‌گردد. ضمناً لازم به ذكر است كه در گزينش نهايي وضعيت علمي داوطلباني كه مبادرت به تكميل فرم انتخاب رشته‌هاي تحصيلي اينترنتي خود در موعد مقرر ننمايند و يا نتيجه مراحل مذكور از سوي معاونت فوق‌الذكر به صورت منفي به اين سازمان اعلام گردد، مورد بررسي قرار نخواهد گرفت.

حتما بخوانید:  کنکور ارشد 96

۵- تذكرات مهم: 

الف‌ـ به داوطلبان گرامي توصيه مي‌گردد، قبل از اقدام به تكميل نهايي فرم انتخاب رشته خود، توضيحات و اطلاعات مربوط به آن (محل تحصيل، نوع دوره، ميزان شهريه و …) وهمچنین اطلاعات مندرج دربخش پیوستهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته راحسب مورد مطالعه نموده و مد نظر داشته باشند.

ب‌ـ سيستم انتخاب رشته، تا حدودي هوشمند پيش‌بيني گرديده كه  در حد امكان خطاهاي احتمالي داوطلبان را در زمان انتخاب رشته اينترنتي به آنان تذكر دهد (به عنوان مثال: انتخاب كد رشته محلي كه داوطلب در آزمون آن شركت نكرده و يا اينكه در گرايشي از گرايشهاي رشته امتحاني خود مجاز به انتخاب رشته نگرديده است و …)، لذا لازم است داوطلبان نسبت به رفع خطاهاي داده شده اقدام نمايند.

ج‌ـ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، لازم است اطلاعيه‌هاي اين سازمان، دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي و شرايط و ضوابط ارگانهاي بورس دهنده و مؤسساتي كه به صورت شرايط خاص پذيرش مي‌نمايند را به دقت مطالعه نمايند.

د- داوطلبان متقاضي رشته‌ محل‌هاي بورسيه داراي شرايط خاص ضمن مطالعه دقيق شرايط و ضوابط اين گونه رشته‌ها، توجه داشته باشند منحصراً مجاز به انتخاب حداكثر ۲ كدرشته محل از اين نوع كدرشته محلها مي‌باشند و لازم به توضيح است كه تاريخ دقيق اعلام اسامي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت و برنامه زماني مصاحبه و ساير مراحل گزينش از طريق پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان در تاريخ‌ ۲۹/۳/۹۶ به اطلاع كليه داوطلبان خواهد رسيد.

تبصره: انتخاب كدرشته‌محلهاي تحصيلي دانشگاه‌هاي شاهد و امام صادق (ع) از شرط محدوديت انتخاب حداكثر ۲ كدرشته‌محل رشته‌هاي داراي شرايط خاص و بورسيه مستثني مي‌باشند.

حتما بخوانید:  نتایج اولیه آزمون ارشد۹۶

هـ كليه داوطلبان متقاضي كدرشته‌هاي امتحاني ۱۱۳۱-۱۱۳۹- ۱۱۴۸ (رشته مديريت امور شهري)-۱۳۵۰-۱۳۵۱-۱۳۵۲-۱۳۵۶-۱۳۵۷-۱۳۵۸-۱۳۶۰– ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴ كه مجاز به انتخاب رشته شده باشند لازم است براي اطلاع از زمان مصاحبه علمي و يا تاريخ برگزاري آزمونهاي عملي، تشريحي و پروژه به اطلاعيه‌ اين سازمان كه در تاريخ ۹۶/۳/۲۹ از طريق پايگاه اطلاع رساني اين سازمان و روز دوشنبه مورخ ۹۶/۴/۵ در نشريه پيك سنجش منتشر مي‌شود، توجه داشته باشند.

و- داوطلبان لازم است براي اطلاع از اطلاعيه احتمالي اصلاحيه دفترچه راهنماي انتخاب رشته و يا رشته‌هاي جديد تا پايان مهلت انتخاب رشته (۹۶/۳/۲۵) به پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان مراجعه كنند تا در صورت صدور اين اطلاعيه از محتواي آن اطلاع حاصل نمايند.

ز- آن دسته از داوطلبان علاقمند به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي مراكز و واحدهاي دانشگاهي دانشگاه آزاد اسلامي، مي‌بايست پس از اعلام نتيجه اوليه آزمون و دريافت كارنامه، براي اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته در محدوده زماني ۹۶/۳/۲۱ لغايت ۹۶/۳/۲۵ به سايت مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي به نشاني: www.azmoon.org مراجعه نمايند. انتخاب رشته براي رشته‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي با استفاده از كد دسترسي مندرج در كارنامه اعلام نتايج اوليه آزمون بطور مجزا و از طريق دانشگاه مذكور انجام مي‌پذيرد. بديهي است داوطلباني كه در يكي از رشته‌هاي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و يا دانشگاه آزاد اسلامي پذيرفته شوند مي‌توانند به دلخواه خود منحصراً در يكي از مؤسسات ثبت‌نام و مشغول به تحصيل شوند.

ح- پس از مشاهده كارنامه نتايج اوليه آزمون، آن دسته از داوطلباني كه در خصوص مندرجات كارنامه (به غير از معدل كارداني و كارشناسي، نام رشته تحصيلي و يا نام محل اخذ مدرك كارشناسي) خود سوالي دارند، ضمن توجه به توضيحات مربوط به كارنامه كه در دفترچه راهنماي انتخاب رشته و در سايت اين سازمان درج گرديده است، لازم است حداكثر تا تاريخ ۹۶/۴/۴۴ منحصراً از طريق سيستم پاسخگويي اينترنتي در پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان اقدام نمايند. لذا از داوطلبان تقاضا مي‌شود از ارسال نامه پستي و مراجعه حضوري اكيداً خودداري نمايند. بديهي است به كليه مواردي كه از طريق ديگري و يا بعد از تاريخ ۹۶/۴/۴ واصل شود، به هيچ وجه ترتيب اثر داده نخواهد شد. ضمناً داوطلبان گرامي مي‌توانند سؤالات خود را با شماره تلفن‌ ۴۲۱۶۳-۰۲۱ نيز در ميان ‌بگذارند.

کانال پل کنکوری ارشد دکترا
مطالب مرتبط:
کانال تلگرامی پل ارشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس